TILAUSEHDOT
Tilausehdot
Viidakkotohtori 0512652-6 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot
Sähköposti: info@viidakkotohtori.fi
Puhelin: 0445662745
Postiosoite: Lapinjärventie 343, 07900 Loviisa
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta ja yhteystietosi. Tarkista ovatko annetamasi tiedot oikeat, esim osoitteesi ja puhelinnumeroasi. . Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, tarkista sähköpostisi roskapostikansiota. Mikäli et löydä tilausvahvistusta ollenkaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info@viidakkotohtori.fi.
Minimiostos ja toimituskulut
Tilauksillamme ei ole minimitilausrajaa.
Yli 120 euron tilaukset toimitetaan toimituskuluitta. (ei koske kotiinkuljetusta eikä tilaukset Ahvenanmaalle tai ulkomaille).
Alle 120 euron tilauksiin lisäämme toimituskuluja alk. 6,90€ (PostNord), 7,90€ (Matkahuolto) tai 9,90€ (Posti) paketeille, riippuen toimitustavasta ja painosta, esim yli 10kg painavat paketit toimituskulut alk. 8,90€. Hinta kirjetoimitukselle on 4,90€.
Yli 120 euron tilaukset toimitetaan toimituskuluitta. (Ei koske tilauksia Ahvenanmaalle ja Ruotsiin jossa on kiinteä toimitusukulu tai kotiinkuljetuksella tilattuja tilauksia.)
Tilaukset Ahvenanmaalle: Tilaukset tehdään sähköpostitse AINA osoitteeseen: info@viidakkotohtori.fi
Mikäli tilaus sisältää lahjakortin oston, ainoa maksutapa on verkkomaksu.
Toimitus
Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää käsittelypäivästä alkaen. Pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme nopean toimituksen. Mikäli tilaus tehdään arkipäivänä (ma-pe) ennen klo 12, pakkaamme tilauksen viimeistään seuraavana arkipäivänä. Paketti saapuu asiakkaalle valitusta toimitustavasta riippuen normaalisti 2-5 arkipäivän sisällä, mutta pyydämme huomioimaan että valittaessa PostNord toimitustavaksi, toimitusaika hieman pitenee ja on 3-7 arkipäivää lähtöpäivästä alkaen. PostNordin paketit lähetetään meiltä kahtena päivänä viikossa, maanantai ja torstai. (ollessa pyhäpäivä, joko päivää ennen tai päivää jälkeen).
Ruuhka-ajat huomioimme ja ilmoitamme mahdollisista pidemmistä toimitusajoista verkkosivuillamme. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa.
Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
TOIMITUSVAIHTOEHDOT ovat seuraavat:
Matkahuolto: Lähellä-paketti / Bussipaketti
Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä, joka voi olla Matkahuolto, Matkahuollon asiamies, Siwa, Valintatalo tai muu Matkahuollon pakettipiste.
Nouto asiamiespisteestä
Matkahuolto (Posti) lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa pakettiitoimipaikasta. Matkapuhelinnumero on erittäin tärkeä Economy-toimitustavassa.
PostNord Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Pyydämme huomioimaan että PostNord valittaessa lähetykset lähtevät meiltä maanantaisin ja torstaisin. Lähetykset ovat pääsääntöisesti noudettavissa 3–7 työpäivän kuluessa lähtöpäivästä, vyöhykkeestä riippuen.
Kotiinkuljetus
Kuljetusyritys soittaa / lähettää viestiä ennen toimitusta tilauksessa annettuun puhelinnumeroon ja sopii toimitusajankohdasta. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta puhelimitse, lähetetään tilauksessa annettuun osoitteeseen ilmoitus, jossa vastaanottajaa pyydetään ottamaan yhteyttä postiin ja sopimaan tomitusajankohdasta.
Pakettiautomaatti (SmartPOST / Pakettipiste)
Matkahuolto tai Posti lähettää matkapuhelimeesi saapumisilmoituksen ja lokerokoodin tekstiviestillä. Paketti on noudettavissa valitusta pakettiautomaatista. Mikäli paketti on liian suuri toimitettavaksi automaattiin tai pakettiautomaatti on täynnä, pakettisi voidaan ohjata automaattia lähinnä olevaan postipisteeseen. Kuljetusyritys lähettää tällaisessa tapauksessa sms-viestin asiasta. Tämä toimitustapa on käytettävissä ainoastaan verkkokaupan kautta tehdyissä tilauksissa. Matkapuhelinnumerosi on erittäin tärkeä paketitoimituksessa. Pakettipisteen paketin noutaminen tapahtuu seuraavasti:
1. Saat tekstiviestillä lokeron avauskoodin
Kun pakettisi saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vrk sen saapumisesta.
2. Valitse automaatilta ”Nouda paketti”
Näppäile automaattiin tekstiviestillä saamasi koodi. Automaatti ilmoittaa lokeron sijainnin, missä lähetys on. Paina ”Avaa lokero” -näppäintä ja lokero avautuu.
3. Lokero avautuu. Ota lähetyksesi lokerosta ja sulje ovi huolellisesti.
Voit tarvittaessa palauttaa verkkokaupan ostoksesi 14 päivän sisällä samalla lokerokoodilla kuin noudit lähetyksen.
Nouto Viidakkotohtorin toimipisteestä, Loviisa.
Tuotteet noudetaan ainoastaan Viidakkotohtorin varastosta, joka sijaitsee Loviisassa.
Otattehan aina yhteyttä hyvissä ajoin, mieluiten päivää ennen, ennen noutoa, olemme vaihtelevasti paikalla. Katso tarkat yhteystiedot tästä
Kesäajan olemme avoinna maanantaisin ja torstaisin 10-15. Muina päivinä sovitusti.
Toimitusmaat
Toimitamme myös Ahvenanmaalle ja Ruotsiin seuraavasti
Ahvenanmaa 17,00€ alv 0%
Ruotsi 25,00€ alle 10kg paketit ja 30,00€ alle 20kg paketit
Kirjeet Ruotsiin, alle 100gr – 4,90 €
AHVENANMAAN ASIAKKAAT: Olethan aina yhteydessä sähköpostitse info@viidakkotohtori.fi jos olet tilaamassa tuotteita Ahvenanmaalle tai Ruotsiin. HUOM! Verkkokaupastamme ei voi tilata tuotteita Ahvenanmaalle valitsemalla kohdemaaksi Suomi.
Klarnan maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
- Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
- Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/100 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
- Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
- Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
- Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
Onnistunut maksutapahtuma vahvistetaan tilausvahvistuksella. Mikäli et saanut vahvistusta sähköpostitse, ota yhteyttä – varmistamme että tilaus on vastaanotettu.
Jos tilauksen arvo on alle 120 euroa tai tilaus sisältää yhden tai useamman lahjakortin, ainoa maksutapa on verkkomaksu.
Maksumuistutuksemme ja -vaatimuksemme on ulkoistettu Trust Perinnälle. Viivästyskorko korkolain mukainen. Maksumuistutuksen lähettämisestä veloitetaan 5,00 euron muistutusmaksu.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Ikäraja
Alle 18-vuotiaalta vaaditaan aina huoltajan tekemä tilaus.
Luottotiedot
Mahdolliset yksityishenkilön luottohäiriöt edellyttävät aina verkkopankkipalveluiden käyttöä tai ennakkomaksua, josta ilmoitetaan asiakkaalle erikseen.
Jos tilaajalla on aikaisempi avoin tilaus, Viidakkotohtori voi halutessaan odottaa, että se on maksettu ja suoritus näkyy Viidakkotohtorin tilillä, ennen uuden tilauksen toimittamista.
Lisäys tilaukseen
Tehtyyn tilaukseen voi olla mahdollista tehdä lisäys, mikäli tuotteet eivät vielä ole pakattuna. Erikseen lähetettävistä alle 120 euron lisätilauksista menee aina 9,90 euron käsittely- ja toimitusmaksu. Ilmoita tilausvahvistusnumero lisätilauksen yhteydessä niin asiakaspalvelumme tarkistaa onko lisäys vielä mahdollinen. Jälkikäteen tehdyt lisäykset eivät oikeuta bonuspisteisiin.
Lisäyksiä tai muutoksia ei voi tehdä mikäli tilaus on jo maksettu esim. nettipankkipalvelun kautta.
Kampanjatuotteita ei voida lisätä jo tehtyyn tilaukseen.
Foorumi ja tuotekommentit
Pidätämme oikeuden käyttää asiakkaiden verkkokaupassa kirjoittamia julkisia tuotekommentteja ja foorumilla kirjoitettuja viestejä Viidakkotohtorin markkinointimateriaaleissa sekä muissa Viidakkotohtorin julkaisuissa.
Pidätämme oikeuden hinnan- ja myyntipäivien muutoksiin. Tuotteiden saatavuuden voi tarkistaa verkkokauppamme sivuilta osoitteessa www.viidakkotohtori.fi.
Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Palautusoikeus
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla puhdas, virheetön, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, eli tuotetta ei voi ryhtyä käyttämään menettämättä palautusoikeutta. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Viidakkotohtori ei lunasta paketteja jotka ovat palautettu ilmoittamatta tai postiennakolla. Ota aina yhteyttä ensin. Noutamaton ja automaattisesti palautettu paketti ei ole asiakaspalautus.
Peruutetuista tilauksista emme hyvitä asiakkaalle tilauksen toimituskulut eikä palautuksesta aiheutuneet kustannukset.
Lunastamattomat / noutamattomat paketit /
Paketti on paketin toimituspisteessä 7 päivää jonka jälkeen se palautuu takaisin Viidakkotohtorille. Noutamattomista paketeista, (koskee myös palautettuja Pikkupaketteja ja kirjeitä) jotka asiakkaan pyynnöstä lähetetään uudestaan asiakkaalle, veloitetaan toimituskuluja 12.00€, joka koostuu palautuksesta ja uudelleen lähettämisestä aiheutuneesta lisäkuluista. Toimituskulut veloitetaan asiakkaalta erillisellä laskulla joka toimitetaan ennakkoon sähköpostitse ja tilauksen mukana.
Tilaukset jotka ei uudelleenlähetetä asiakkaalle, vaan ostosta halutaan perua, emme hyvitä asiakkaalle tilauksen toimituskuluja eikä palautuksesta aiheutuneet todelliset kustannukset.
Viidakkotohtori ei ota vastuuta asiakkaan antamiin virheellisiin tietoihin, tarkista siis tilausta tehdessäsi onko puhelinnumero oikea ja osoitteessasi ei ole virheitä.
Tuotetakuu
Viidakkotohtorilla on täysi tuotetakuu. Vialliset tuotteet vaihdetaan uusiin vastaaviin tuotteisiin. Viallisia tuotteita saatetaan pyytää takaisin tutkittavaksi, joten säästä viallinen tuote. Hävitettyjä viallisia tuotteita, jotka eivät pyytäessämme voida toimittaa meille tutkittavaksi, emme pysty hyvittää.
Huolto / tarkistus
Ole yhteydessä Viidakkotohtorin asiakaspalveluun info@viidakkotohtori.fi.
Palautusohjeet
Ota aina yhteyttä meihin tuotteen palautuksesta ja korvaamisesta etukäteen asiakaspalveluumme Yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse info@viidakkotohtori.fi Ilmoita samalla aina:
– tuotteen nimi
– valmistuseränumero sekä
– parasta ennen -päivämäärä
Palautukset tulee aina tehdä jonkin palvelupisteen kautta normaalina asiakaspalautuksena. Saat meiltä asiakaspalautuskoodin. Tämä koskee myös lähetyksiä, jotka on toimitettu MyPack-pakettina tai Matkahuollon kuatta. Tuotteen mukana on oltava dokumentti, jossa on tarpeelliset tiedot (asiakkaan nimi, osoite, puhelinnumero ja asiakasnumero). Esimerkiksi laskukopio on hyvä laittaa palautukseen mukaan. Jotta voimme parantaa asiakaspalveluamme ja toimintaamme, toivomme sinun liittävän palautettavan tuotteen mukaan myös tuotepalautuksen syyn.
Palautukset lähetetään osoitteeseen
Viidakkotohtori
Lapinjärventie 343
07900 Loviisa
Viidakkotohtori ei lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.